17 stycznia 2008 roku Boeing 777-200ER linii British Airways rozbił się na londyńskim lotnisku Heathrow po tym, jak oba silniki wyłączyły się podczas końcowego podejścia do lądowania. Dochodzenie wykazało awarię silnika powstałą w wyniku nagromadzenia się lodu w przewodach paliwowych, co doprowadziło do zablokowania przepływu paliwa.

Zapobieganie zanieczyszczeniu paliwa lotniczego wodą ma kluczowe znaczenie ze względu na niskie temperatury podczas lotu, powodujące wytrącanie się wody w zbiornikach. Minimalizacja zanieczyszczenia wodą jest niezbędna zarówno dla samolotów, jak i lotniskowych zbiorników paliwowych.

W CGH Group nasz zespół ma bogate doświadczenie w produkcji różnych typów zbiorników JET-A1 i Avgas. Przekładowa realizacja zbiornika JET A1 z szafką zawierającą osprzęt do pompowania. Aby wyeliminować obecność wody, nasz zbiornik został zaprojektowany z 3% nachyleniem, ułatwiającym przepływ wody do najniższego punktu. W celu zwiększenia bezpieczeństwa, zbiornik jest wyposażony w pływającą rurę ssącą, co znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo zassania wody. Temperatura pracy wynosi od -20 °C do +50 °C.

Zbiornik jest dwupłaszczowy, ma pojemność 30 m3, średnicę 2,5 m i długość 6,8 m, łącznie z szafą na osprzęt i pompy. Do jego budowy użyto stali S235JR, zgodnej z normą EN12285-2 klasy A, aby zapewnić najwyższe standardy jakości. Dodatkowo wnętrze zbiornika jest pokryte powłoką epoksydową, aby zapobiec korozji.

Jak widać, zanieczyszczenie paliwa lotniczego wodą może być niezwykle niebezpieczne. W CGH Group nasz zespół profesjonalistów dokłada wszelkich starań w każdym aspekcie produkcji zbiorników lotniczych, zapewniając najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa.
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszych zbiorników JET A1, Avgas lub innych, skontaktuj się z nami pod adresem info@cgh.com.pl

Zbiorniki na paliwo lotnicze

Zbiorniki na paliwo lotnicze

Zbiorniki na paliwo lotnicze

Zbiornik na JET A1

Przykładowa realizacja

  • Zbiornik naziemny, poziomy, dwupłaszczowy, wykonany ze stali S235JR
  • Pojemność: 30 m3, średnica: 2500 mm, długość: 6800 mm plus szafka na wyposażenie i pompy
  • Medium: paliwo lotnicze JET A1
  • Norma wykonania: EN12285-2 klasa A
  • Ciśnienie pracy: atmosferyczne
  • Temperatura pracy: -20°C/+50°C
  • Zbiornik wykonany z nachyleniem 3%, aby poprowadzić wodę do najniższego punktu zbiornika
  • Pływająca rura ssąca zainstalowana wewnątrz zbiornika
  • Duża szafka na sprzęt do pompowania, w tym otwierane klapy po bokach i z przodu. Zbiornik jest od wewnątrz w 100% pokryty farbą epoksydową do paliwa lotniczego

Zbiorniki na paliwo lotnicze

Przykładowa realizacja

  • Zbiorniki naziemne, dwupłaszczowe, wykonane ze stali S235JR
  • Pojemność: 2×100 m3, średnica: 2900 mm, długość: ok 16,000 mm
  • Medium: Paliwa lotnicze
  • Norma wykonania: EN12285-2 klasa A
  • Ciśnienie pracy: atmosferyczne
  • Temperatura pracy: -20°C/+50°C
  • Zbiorniki wykonane z nachyleniem 1%
  • Połączona platforma robocza dla obu zbiorników wraz ze schodami dostępowymi
  • Specjalna dwupłaszczowa konstrukcja włazów DN600 / DN800
  • Wewnętrznie w 100% pokryty powłoką epoksydową zatwierdzoną przez MIL-PRF-4556 F do paliwa lotniczego

Zbiorniki na paliwo lotnicze

Zbiornik na paliwo lotnicze UL-91 i Avgas 100LL

Przykładowa realizacja

  • Zbiornik naziemny, poziomy, dwupłaszczowy, dwukomorowy wykonany ze stali S235JR
  • Pojemność całkowita: 25 m3(komora „A” 17m3, komora „B” 8m3), średnica: 2500 mm, długość całkowita: 7215 mm
  • Medium: paliwo lotnicze UL-91 i Avgas 100LL
  • Norma wykonania: EN12285-2 klasa A
  • Ciśnienie pracy: niskociśnieniowy
  • Temperatura pracy: -20°C/+50°C
  • Zbiornik wykonany z nachyleniem 1%, duża wentylowana komora na dystrybutor i osprzęt. Zbiornik jest od wewnątrz w 100% pokryty farbą epoksydową do paliwa lotniczego. Orurowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne wykonane w całości ze stali 304L wraz z zaworami jednokierunkowymi i kulowymi. Krawędzie komory z dystrybutorem zaprojektowane tak aby zminimalizować uszkodzenia węża zwijadła podczas użytkowania. Wanna pod częścią dystrybucyjną oraz pod zaworami zalewowymi. Komora dystrybucyjna podsiada regulowane stopy dla precyzyjnego posadowienia na płycie. Design nawiązujący do hangarów i architektury lotniczej tworzy integralną część z pozostałymi obiektami.